EMULATOR VAG immo5 (WFS5) - 17.08.2017
 
Zakres zastosowania :
EDC17 - immo5 WFS5
MED17 - immo5 WFS5
Możliwa jest też autoryzacja skrzyni w której zaimplementowany jest immobilizer 5 generacji WFS5.


EMULATOR VAG immo3 (WFS3)

Zastępuje uszkodzony zestaw wskaźników lub puszkę immo z systemem komunikacji  po magistrali CAN, dopasowanie odbywa się poprzez wpisanie CS ( Component security ) do pamięci I2C (24Cxx) zamontowanej na płytce emulatora.
Zakres zastosowania :
Od 2001 wszystkie ECU z numerem VIN widocznym w pamięci eeprom, do czasu
wprowadzenia systemu WFS4 w grupie VAG.

Emulator replaces damaged instrument cluster or immobilizer box, with VAG3 canbus generation immo.
Very simply method matching to ECU, through write in eeprom I2C 24Cxx proper value CS (6 bytes).

Range application:
From 2001 all ECU with VIN code in area eeprom memory, to start introduction WFS4 system in VAG group.


EMULATOR VAG immo4 (WFS4)

Zastępuje uszkodzony zestaw wskaźników lub moduł KESSY z systemem komunikacji  po magistrali CAN, dopasowanie odbywa się poprzez wpisanie CS, MAC, kodu marki do pamięci I2C (24Cxx) zamontowanej na płytce emulatora.
Zakres zastosowania :


Emulator replaces damaged instrument cluster or KESSY box, with VAG4 canbus generation immo.
Very simply method matching to ECU, through write in eeprom I2C 24Cxx proper value CS (6 bytes)
MAC(2 bytes) and vechicle brand code.



EMULATOR immo FORD/MAZDA

Zastępuje uszkodzony czytnik i transponder 4D (TEXAS CRYPTO). Do prawidłowej pracy należy do emulatora  zapisać numer seryjny oraz hasło transpondera który chcemy emulować.

Zakres zastosowania:

Wszystkie pojazdy FORD oraz MAZDA z immobiliserem w ECU, działające w układzie:

ECU >>> CZYTNIK NA STACYJCE >>> KLUCZ Z TRANSPONDEREM
Jeden z testowanych ECU
ECC-V z FORD FOCUS I :



Mazda 6 ECU RF5P



EMULATOR ESL (Rygla) Renault CAN

Emulator ESL(stering lock) for Renault cars with Can system.

Emulator ESL Renault CAN , zastępuje uszkodzony rygiel , pozwala na uruchomienie samochodu
NIE WYMAGA PROGRAMOWANIA .

Testowane auta :


RENAULT Megane - generacji 2 (2002-2008)
RENAULT Megane - generacji 3 (2008-2015)
RENAULT Clio        - generacji 4 (2012 -       )
RENAULT Laguna 2 - lift 2005

RENAULT Laguna 2 - (2002 - 2005)

Emulator w praktycznej obudowie plug&play złącze zintegrowane z obudową.



EMULATOR  immo PSA CAN (Peugeot&Citroen)

Emulator immo for PSA cars with Can system (2002-2016)

EDC17C10                                                      
IAW6LPB



Emulator PSA CAN obsługuje sterowniki silnika z immobiliserem rozbrajanym po magistrali CANBUS. Zakres zastosowania jest bardzo duży i nie jest ograniczony typem sterownika ECU zastosowanego w samochodzie, w celu dopasowania należy posiadać kod PIN do ECU w którym chcemy zamontować emulator oraz znać prędkość magistrali CAN.

Emulator PSA CAN ma na płycie dodaną pamięć I2C do której można wpisać kod PIN i konfigurację szybkości CAN, dodatkowo jest opcja nauczenia emulatora danych PIN i szybkości analizatorem CAN.

Opis wpisywania kodu PIN do pamięci 24C02 zamontowanej na emulatorze


ECU ME744



EMULATOR  immo Renault CAN ( emulator renault CAN )


Emulator immo for Renault cars with Can system.



Emulator Renault CAN obsługuje sterowniki silnika z immobiliserem rozbrajanym po magistrali CANBUS, oprogramowanie emulatora umożliwia AUTO-dopasowanie w przypadku poprawnego "wyczyszczenia" ECU , innym sposobem dopisania emulatora jest wpisanie do pamięci eeprom odpowiedniego kodu synchronizacji.

Opis emulatora Renault CAN w PDF

Emulator obsługuje sterowniki z CAN 250 Kb/s oraz 500 Kb/s.

testowane ecu :

Emulator algo 1:
EDC15C3              
95P08
EDC15C13             95P08
Delphi EDC           25080
EMS3132 CAN      29F200BB
SIRIUS34 CAN      29F400

SIRIUS32 CAN      29F200

Emulator algo 2:



EDC16                   95160/95320
SAGEM S3000      95160

Delphi 1.2             25160
BOSCH  EDC17    TRICOR
EMS3110               TRICOR
DCM3.4                  95640
VALEO V40           95640


EMULATOR  immo Mercedes systemy CR1 - CAN , CR2 - CAN




Emulator zastępuje uszkodzony moduł fabrycznego immobilisera

w pojazdach SPRINTER CR1&CR2 , VITO CR1 sterowniki EDC15XX

oraz MSAXX, automatycznie rozpoznaje system do którego został zainstalowany , wymaga zmiany w pamięci danych eeprom sterownika silnika.

Emulator  opracowany ok. 2007 roku.


EMULATOR  ESL - VW CRAFTER, MERCEDES (ESL NEC/MOTOROLA)



Emulator zastępuje uszkodzony rygiel blokady kierownicy w samochodach
VW CRAFTER, M
ercedes W906 , DODGE Sprinter, W639, W169, W245, W211, W210, W203, W202
pozwala na uruchomienie samochodu.

                            EMULATOR NIE ZASTĘPUJE RYGLA Z W204



NATS2/4 - Dekoder

Podczas napraw opisywanego niżej systemu  immobilisera fabrycznego NATS, stosowanego w starszych modelach pojazdów marki NISSAN,napotkałem nietypowy sposób reprezentowania danych w transmisji ECU - IMMO , dane przesyłane pomiędzy ECU a IMMO kodowane są PWM-em czyli "zakodowanie" 0 i 1 odbywa się za pomocą modulacji szerokości impulsu, na fotografii poniżej mamy zapis z analizatora przesyłanego bajtu - 0x40 , inicjującego transmisje:




Dekoder powstał w oparciu o Procesor Atmega8 plus układ konwertera FT232RL przesyłającego dane do portu COM komputera PC, wizualizacja odbywa się za pomocą programu terminalowego z obsługa znaków ASCII


Dzięki analizie danych przesyłanych podczas włączania zapłonu (a także podczas wyłączania) proces przywracania do życia owych archaicznych już systemów stał się łatwiejszy i szybszy, oprogramowanie przesyła na terminal "zdekodowane" bajty w przyjaznej formie

Przykład bajtów komend zdekodowanych z linii IMMO - ECU systemu NATS4 :

40 40 C2 43 45 C7 71 42 49 4C.