EMULATOR - układ elektroniczny zastępujący funkcjonalność uszkodzonego modułu lub urządzenia zainstalowanego fabrycznie w instalacji pojazdu samochodowego.

Emulować można dla celów diagnostycznych przykładowo sygnały analogowe :

  • rezystancje żarników w układach SRS
  • rezystancje i indukcyjność czujników ABS
  • rezystancje rozmaitych czujników np. temperatury

Lub sygnały i transmisje cyfrowe:

  • Informacja o zajętości fotela pasażera w systemach SRS 
  • Informacja o rozbrojeniu fabrycznego systemu immobilisera
  • Informacje z magistral danych np.CAN lub LIN podczas montażu wyposażenia dodatkowego
  • Informacja o poziomie płynów eksploatacyjnych magistrala CAN system ADBLUE
  • Podmiana informacji w warstwie informatycznej nowoczesnych pojazdów np. stan licznika przesyłany magistralą CAN pomiędzy stacyjką elektroniczną EZS (Mercedes) lub innym układem ABS (Renault) a licznikiem, wtedy mamy do czynienia z układem filtrującym i ewentualnie podmieniającym pakiety danych.
  • Emulacja systemu rygla elektromechanicznego  ESL w pojazdach marki mercedes lub renault

Aspekty stosowania w/w opisanych urządzeń:

Dopuszczalne jest stosowanie opisanych wyżej urządzeń jedynie za zgodą i wiedzą  klienta (szczególnie dotyczy emulatorów immobilisera).

Emulatory cyfrowe mat zajętości pasażera w systemach SRS powinny służyć pomocą  jedynie zdiagnozowaniu rzeczywistej usterki.

Stosowanie cyfrowych filtrów magistral dopuszczalne jest  w przypadkach doposażania samochodu w urządzenia które nie współpracują z instalacja i sterownikami zamontowanymi w pojeździe przykład :

BMW moduł CIC.


EMULATORY IMMOBILISERA OPRACOWANE W FIRMIE ECU SERWIS

Podczas napraw sterowników silnika ECU napotykamy na problem dopasowania używanego modułu do pojazdu ( w domyśle do istniejącego systemu immobilisera ), czasem mamy potrzebę podłożenia "obcego" sterownika w celu wyeliminowania trudnej do zlokalizowania usterki, a czasem po prostu nie ma możliwości lub potrzeby uruchomienia fabrycznego zabezpieczenia (np. tuning).

W takich przypadkach można zastosować EMULATOR immobilisera, jest to urządzenie które "emuluje"  fabryczny układ zabezpieczenia przed kradzieżą w taki sposób że sterownik silnika ECU odbiera dane z systemu immobilisera o statusie rozbrojony (czyli np. klucz rozpoznany), mimo że fizycznie "box" lub jak inni mawiają :) "puszka" IMMO jest odłączona lub linia komunikacyjna do niej odcięta.

  • GRUPA VAG -  2400/9600/10400 AUTO BAUDRATE DETECT
  • RENAULT/VOLVO - OLD
  • FIAT/ALFA - 4800 wszystkie ECU , reset sterownika wymagany
  • LANCIA -  4800  AUTOMATYCZNE DOPASOWANIE (bez rozbierania)
  • MERCEDES PMS - analog system
  • MERCRDES CAN - CR2 EDC15XX
  • MERCEDES CAN - FBS2 CR1/BENZYNOWE
  • MAZDA - Wszystkie systemy z zewnętrzną puszka immobilisera
  • HONDA - Systemy HISS5
  • HONDA OLD system 1999-2001
  • DAEWOO - OLD Sterowniki z MCU motorola BEZ ROZBIERANIA STEROWNIKA
  • DAEWOO - NEW Matiz, hybrydowy lanos, i inne nowsze, chevrolet
  • HYUNDAI   - systemy z boxem immo SHIN CHANG, trzy rodzaje.
  • SUZUKI - systemy do ok 2004 roku z zewn. boxem immo
  • OPEL - systemy z boxem immo na MCU motorola
  • BMW EWS2 - systemy oparte na  EWS2 i EWS3 w emulacji EWS2
  • EMULATOR ESL - system blokady kierownicy, zastępuje uszkodzony moduł ESL , umożliwia przekręcenie klucza i uruchomienie samochodu
  • EMULATOR ESL/ NEC -  W906, W639 (2008 - ), G-KLASSE , W169 A-KLASA , W245 B- KLASA pozwala na uruchomienie
  • EMULATOR ESL - CRAFTER  Zastępuje rygiel, pozwala na uruchomienie samochodu.
  • EMULATOR ESL - DODGE SPRINTER
  • FORD ECCx - system 4C, zastępuje uszkodzony czytnik i ew. transponder systemu 4C (fixed).
  • NISSAN NATS5 - Systemy  NATS5&NATS5/6, pełna emulacja dopisanie też diagnoskopem
  • PSA CAN -  prekodowany pod PIN kod
  • RENAULT CAN -  ECU - EDC15C3, DELPHI DCU, EDC16, EDC15C13, S3000, SIM32
  • JAGUAR GEMS6 (SAGEM/LUCAS ECU)
  • NISSAN NATS2/4 PWM System
  • FSO POLONEZ
  • DAIHATSU SYSTEM 1 - Sirion i pochodne z immo IMS-04C
  • KIA System TEXTON, Shuma, Pride
  • RENAULT ESL CAN 500/250 - Zastępuje rygiel, pozwala na uruchomienie samochodu.
  • FORD/MAZDA - Zastępuje czytnik i klucz w systemach DST40 (4D Texas crypto)
  • TOYOTA - IMMO SYSTEM 1
  • VAG4 CAN (WFS4) - Systemy oparte na danych CS+MAC
  • NISSAN - NATS6, NATS7 CAN wszystkie ECU
  • VAG3 CAN (WFS3) - Systemy oparte na danych CS
  • VAG5 CAN (WFS5)
  • FIAT CAN - Systemy FIAT oparte na komunikacji CANBUS
  • KIA/HYUNDAI - SMARTRA generacji pierwszej, zastępuje klucz i moduł SMARTRA


EMULATORY CYFROWE MAT PASAŻERA  OPRACOWANE W FIRMIE  ECU SERWIS

  • SUZUKI - Grand vitara, SX4
  • OPEL - Zafira A, Vectra C, Corsa C
  • FIAT - Stilo
  • BMW - wszystkie systemy USA, EUROPA.
  • BMW - Maty OC3 komunikujące się po K-bus wewnętrznej magistrali (prawidłowa diagnostyka).
  • BMW - Maty komunikujące się po magistrali LIN , F seria
  • MERCEDES - Wszystkie systemy (w tym 3 rodzaje mat w rodzinie W211), W204, W212, W164
  • MAZDA
  • FORD - MONDEO 2001 do 2004
  • CHEVROLET - AVEO
  • SUZUKI - FORENZA
  • HYUNDAI USA - System MOBIS
  • MERCEDES USA - System WSS (W211, W164 ... )
  • MINI USA - System OC3
  • MERCEDES W204, W212 - LIN
  • GM USA GMLAN

Wszystkie emulatory produkowane są w Polsce z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych, zarówno produkcja PCB  jak i automatyczny montaż elementów został powierzony wiodącym i doświadczonym firmom z branży elektronicznej.