Rygiel elektromechaniczny, blokada kolumny kierowniczej - "Zmora" współczesnych samochodów.
Znane pod nazwami ESL, ELV
W ostatnich latach wśród producentów pojazdów pojawiła się tendencja do rozszerzenia układu immobilisera fabrycznego o układ blokujący możliwość obracania kołem kierownicy, zintegrowano blokadę elektromechaniczną z układem rozpoznawania kierowcy (klucza/transpondera).
Rozwiązanie to sprawia wiele kłopotów użytkownikom samochodów a także warsztatom serwisującym owe pojazdy, na styku elektroniki i mechaniki występuje wiele elementów które ulegają degradacji w procesie użytkowania.
Usterka takiej blokady powoduje przynajmniej dwa problemy :
1 - Brak możliwości uruchomienia samochodu
2 - Brak możliwości holowania do miejsca naprawy, z racji zblokowania kolumny kierowniczej
W906 Sprinter, W639 ESL/NEC, VW CRAFTER, DODGE Sprinter USA
W202, W210, W203, W211, W169, W245 i pochodne
RENAULT ESL system CAN :
Megane 3 , Megane 2 , Clio 4 , Laguna 3, Scenic 3 , Laguna 2 lift , Laguna 2 , Espace , Fluence
Vel Satis
Manual for ESL renault emulator
BMW ELV :
E60 / E90 / E8X
Do w/w pojazdów Jesteśmy w stanie zaproponować usługę wyeliminowania funkcji blokady kierownicy, poprzez montaż emulatora ESL przy zachowaniu możliwości uruchamiana samochodu.
Kontakt tel. 501 723 937 rejon: Warszawa wschodnia, Wołomin, Kobyłka, Zielonka , Ząbki, Marki i okolice.
W w/w warsztatach można również wykonać diagnostykę oraz naprawę każdego układu elektronicznego stosownego w pojazdach samochodowych.
Instrukcja montażu emulatora ESL MB&Crafter